Carta a TVC

Carles Sanchez Rosa carles at ci.ub.es
Mon Aug 13 09:41:15 CEST 2001

Hola,

Os transcribo aquí abajo otra de mis parrafadas a una cadena de
televisión; esta vez le a tocado a Televisió de Catalunya. Està en
catalán y, aunque mi primera intención era traducirla al castellano,
ahora mismo no tengo mucho tiempo ni ganas para ponerme a
hacerlo :P  Si alguien está muy interesado, que me lo diga y ya
miraré de buscar un ratillo. Hasta luego,

Carles

PS: Necesito vacaciones... :P
PS2: Si opinais lo mismo... animaros a escribir vosotros también!!!

---------------
To: programacio at tvcatalunya.com

Salutacions,

Els escric per transmetre'ls-hi la meva més enèrgica protesta
respecte al tracte que certs programes i/o sèries estan tenint per
part de la seva cadena (en concret, pel canal 33).

Dissabte passat no podia creure els meus ulls quan vaig descobrir que
s'estava procedint a l'emissió de l'episodi corresponent de la sèrie
'Babylon 5' a les 14:20, quan el seu horari d'emissió habitual ha estat
durant tot aquest estiu de dilluns a divendres a les 20:00. Aquesta
pràctica ja s'havia produït amb la sèrie 'Stargate SG-1', i ja llavors em
va semblar aberrant, però en aquell cas la única -insuficient, però-
justificació per tolerar-la era que es tractava d'una _reposició_, i es
podia haver asumit que qui estigués interessat en seguir la sèrie ja ho
hauria fet durant el primer passi.

Canviar l'horari d'emissió d'un programa sense previ avís al possible
espectador interessat em sembla una falta de respecte gravíssima, i
encara més quan estem parlant d'una televisió *pública*. Crec que
no és gens desencertat suposar que, si es compren i emeten sèries i
pogrames, és perquè aquest siguin gaudits per l'audiència. Em poden
explicar, senyors programadors, com pot una persona que intenta
seguir la sèrie 'Babylon 5' (o 'Stargate' a la seva reposició, és el
mateix) gaudir d'aquesta si, senzillament, el seu horari d'emissió
resulta tan indefinit i supeditat als seus capricis? Ni tan sols em
molestaré en explicar que la línia argumental de moltes d'aquestes
sèries està unificada, i els fets d'un episodi (o millor dit, el fet de
perdres un episodi) poden influir directament en la comprensió d'un
episodi posterior.

Finalment, permetin expressar la meva profunda decepció per
l'orientació que TVC està prenent en els darrers mesos; des de la
seva creació, TVC m'ha semblat una televisió moderna, compromesa i
pionera que superava amb escreix la qualitat de qualsevol altra oferta
televisiva de l'estat espanyol. És en els darrers temps que sembla
haver engegat un perillós descens en tots aquests camps, que es
reflecteix en faltes de respecte a l'espectador, eliminació de certs
programes sense una justificació clara i sense existir un substitut
adient, incorporació de produccions de dubtosa qualitat a franges de
prime-time, i d'altres pràctiques que no fan sino fer-me trobar més i
més coincidències amb canals com 'La Primera', sobradament
famoses per el seu despreci a l'espectador inteligent, informalitat a
l'hora de programar e ineptitud quan intenta adaptar-se als nous
temps i produïr una oferta plural i interessant per al ventall de
l'audiència (que hauria de ser l'objectiu de qualsevol televisió
*pública*). En definitiva, crec que malhauradament s'han fet
mereixedors d'un toc d'atenció del que espero que prenguin notar
abans d'acabar tornant-se un altre dinosauri crema-pressupostos;
amb una TVE ja en tenim prou a aquest país.

Esperant notícies seves el més aviat possible, els saludo atentament,

Carles Sánchez